ボカロ英語歌詞 紹介場

ボカロ曲の英語歌詞,気が向いたことをあげていきます

いかないで/想太 feat.歌愛ユキ 歌詞|Lyrics English ver.

いかないで

作詞・作曲:想太

唄:歌愛ユキ

歌愛ユキ「いかないで」 - ニコニコ動画

 

Thought to myself “I’m okay, I don’t feel a thing”

But, in the end, there’s a drag weighing down on me

Running on ahead again, you seemed to escape

Every step, never touching down

Couldn’t do a thing but stare without a sound

何でもないと口をつぐんだ

ホントはちょっと足を止めたくて

だけどもきみは早足ですっと前を行くから

ぼくはそれを見つめてる

 

Guided away, you walk to a train while I’m standing left behind

Dashing off instead, I reach out ahead but cant make it through the room in time

Eyes getting wet, don't be upset, but my heart really wants to cry

“Don't go away yet”

最終便 きみは乗る ぼくを置いてって

はしりだす ゆっくりと 地面がずれていく

泣いちゃだめ 泣いちゃだめ でもホントは言いたいよ

「いかないで」

 

You’re moving onto far and beyond, while I’m standing left behind

Night running low and leaves me alone, dissolving you from my mind

Eyes getting wet, don't be upset, but my heart really wants to cry

“Don't go away yet”

遠くへと 消えていく ぼくを置いてって

もう随分 見えないよ 夜が崩れていく

泣いちゃだめ 泣いちゃだめ でもホントは言いたいよ

「いかないで」

 

Festival abating now I’m waiting for reality

Yes, in the end, every night is the same old thing

Breaking through it all, you were bright, standing tall

How could I only see this now?

Couldn’t do a thing but stare without a sound

祭りも終わればいつもと同じ

変わらぬ夜が来るんだと知った

だけどもきみはいつもよりずっと色っぽく見えて

ぼくはそれを見つめてる

 

The clock moving on, it drags me along with feet buried in the ground

Road going home is dark and alone, but I’ll make it out alive somehow

Flicks in the night, a lamp giving light, my long shadow left behind

I’m on my own, aren’t I?

時間だけが 過ぎていく ぼくを連れてって

帰り道 暗いけれど 一人で大丈夫かな

街灯に 照らされて 影ができている

一人ぼっちさ

 

You’re moving onto far and beyond, while I’m standing left behind

Night blurring out without any doubt, again it’ll fill my mind

Eyes getting wet, don't be upset, but my heart really wants to cry

“Don't go away yet”

遠くへと 消えていく ぼくを置いてって

完全に また今度 夜が滲んでいく

泣いちゃだめ 泣いちゃだめ でもホントは言いたいよ

「いかないで」

 

Eyes getting wet, don't be upset, but my heart really wants to cry

“Don't go away yet”

泣いちゃだめ 泣いちゃだめ でもホントは言いたいよ

「いかないで」