ボカロ英語歌詞 紹介場

ボカロ曲の英語歌詞,気が向いたことをあげていきます

戯言スピーカー/ねこぼーろ feat.初音ミク 歌詞 |Lyrics English ver.

戯言スピーカー

作詞・作曲:ねこぼーろ

唄:初音ミク

 

youtu.be

 

I try to ignore the hurt inside

And bit, by bit

Part of me dies

The smile on my face is just a lie

A lie, a lie

I just can't hide

詰め込んだ 感情を

ひとつ ひとつ 殺して

生み出した 笑顔は

きらい きらい の 涙

 

The blade of a knife that cuts so deep

The pain, the pain

I don't dare speak

I can't let you know the way I feel

A secret I will keep

飲み込んだ 傷痕

いたい いたい 言わない

そうすれば あなたは

気付かない から

 

I don't need your sympathy

Your vicious lies they're killing me

And you don't even understand

The things I feel or who I am

君の言葉が 私を殺すの

君は知らないの 私の心を

 

Try so hard to bring you joy

My heart is cold the flame has died

I hide behind the lie that

has become the new me

消した灯りは 灯ることは無い

「私」は「嘘」でできた「わたし」

 

I toss and I turn, I just can't sleep

You're gone, so long,

that's fine with me

I won't turn around, my mind is clear

but the wounds that you leave never heal

日が明ければ あなたには

いない いない それでいい

でもあなたが 残した

傷は 傷は 癒えない

 

Now I know you'll never change

You've got the same look on your face

And things will never be the same

It's over now and you're to blame

いつものように 笑うあなたさえ

許せはしないの 心の奥では

 

Twist the knife, I feel the pain

You hurt me but I won't complain

And like a fool I'm

smiling through the tears

A fool, for you

「つらい」だなんて 言える訳無いの

「私」は「道化」のよに 笑う 笑う

 

A trick of the light where am I

Time fades away like yesterday

いま 消えた わたし 嘘だよ 嘘だよ

 

I don't need your sympathy

Your vicious lies they're killing me

And things will never be the same

It's over now and I'm to blame

君の言葉が 私を殺すの

許せはしないの そんな私も

 

Can you do one last thing for me?

Put me out of my misery

I hide behind the lie that has

become the new me, the real me

あなたがいいなら 私を殺して

「私」は「嘘」でできた「わたし」だから。